ر و ز نـــــا مــــه

ر و ز نـــــا مــــه

بهترین اخبار خبرگزاریها
ر و ز نـــــا مــــه

ر و ز نـــــا مــــه

بهترین اخبار خبرگزاریها

افزایش تعداد داوطلبان مبارزه با داعش به یک میلیون و 200 هزار نفر/پاکسازی کامل سه منطقه صلاح الدین



تعداد داوطلبان پیوستن به ارتش برای جنگ با تروریستهای تکفیری در پاسخ به فراخوان مرجعیت عالی دینی عراق و درخواست نوری المالکی به یک میلیون و 200 هزار نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عراق، مراکز ثبت نام داوطلبان پیوستن به نیروهای مسلح به ویژه ارتش با استقبال گسترده قشرهای مختلف مردم عراق حتی افراد مسن روبرو شده تا جایی که رسانه های عراق تعداد داوطلبان را بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرده اند.

نوری المالکی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواستار پیوستن شهروندان عراقی به نیروهای مسلح برای مبارزه با تروریستها شده بود و مرجعیت عالی دینی هم مبارزه با تروریستها را واجب شرعی و ملی اعلام کرده است.

 

 

سه منطقه صلاح الدین از وجود داعش پاکسازی شد

مشاور امنیتی وزارت کشور عراق از پاکسازی سه منطقه صلاح الدین از وجود تروریستهای تکفیری خبر داد.

احمد ابورغیف در گفتگو با الغدپرس گفت نیروهای امنیتی با حمایت عشایر توانستند بیجی، الشرقاط و العظیم در استان صلاح الدین را از لوث تروریستهای داعش پاکسازی کنند و نیروهای امنیتی همچنان به عملیات خود علیه گروههای تروریستی در تمام مناطق استان ادامه می دهند.

وی خاطر نشان کرد نیروهای امنیتی با همکاری عشایر توانستند امنیت را به بیجی، الشرقاط و العظیم در استان صلاح الدین پس از بیرون راندن تروریستهای داعش برگردانند.

وی از عزم نیروهای امنیتی و عشایر برای ادامه عملیات پاکسازی دیگری مناطقی که در اشغال داعش است، خبر داد.

تروریستهای تکفیری پنج روز پیش(10 ژوئن) با خیانت و همدستی برخی عناصر نفوذی به ارتش و پلیس و بعثی های صدامی بر شهر موصل مسلط شدند که پس ازاین حوادث با فراخوان مرجعیت و درخواست از مردم و نیروهای مسلح برای مبارزه جدی و قاطع با تروریستهای تکفیری، دهها هزار نفر به مراکز داوطلبی هجوم آوردند تا در نبرد با تروریسم مشارکت کنند.
عملیات پاکسازی شهرها از تروریستهای تکفیری با فرمان نوری المالکی آغاز شده و تا کنون دهها تروریست که برخی ملیت عربی غیر عراقی و غیر عربی داشتند، به هلاکت رسیده اند و هم اکنون عرصه بر تروریستها در موصل تنگ تر از قبل شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد