ر و ز نـــــا مــــه

ر و ز نـــــا مــــه

بهترین اخبار خبرگزاریها
ر و ز نـــــا مــــه

ر و ز نـــــا مــــه

بهترین اخبار خبرگزاریها

کشف برادر بزرگ تر زمین در همین نزدیکی

یک گروه بین المللی از ستاره شناسان سیاره ای را کشف کرده اند که برادر بزرگ تر زمین محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاره شناسان یک کوتوله سرخ را در فاصله 13 سال نوری از زمین کشف کرده اند که به همراه دو سیاره سنگی همراه خود، با سرعت از ما دور می شود.

یکی از این سیارات از نظر اندازه، پنج برابر و از نظر عمر، دو برابر زمین است و در منطقه قابل سکونت قرار دارد.

قرار گرفتن در منطقه قابل سکونت به معنای آن است که شرایط برای وجود آب مایع مهیاست. این نزدیک ترین سیاره در منطقه قابل سکونت است که تا کنون کشف شده.

 

ادامه مطلب ...

تکمیل برنامه راهبردی فضانوردی ایران


رئیس پژوهشکده سامانه های فضانوردی سازمان فضایی ایران از تکمیل برنامه راهبردی فضانوری کشور در راستای اجرای برنامه های اولویت دار این بخش و رسیدن به اهداف چشم انداز 1404 خبر داد.

محمد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، تکمیل برنامه راهبردی فضانوردی کشور را از جمله اولویتهای برنامه های سازمان فضایی ایران برای سال 93 عنوان کرد و اظهار داشت: پیش از این یک برنامه راهبردی کلان تدوین شده و نسخه شماره یک آن نیز به تصویب رسیده است و هم اکنون در حال بروزرسانی نسخه بعدی این برنامه برای تعیین اولویتها و راهبردها در رسیدن به اهداف برنامه چشم انداز 20 ساله کشور هستیم.

 
ادامه مطلب ...

هلاکت 10 نفر از سرکردگان بعثی های صدامی/ شهر الدور هم پاکسازی شد



یگان مبارزه با تروریسم عراق از کشته و زخمی شدن 47 تروریست از سرکردگان حزب منحله بعث و باند تروریستی داعش در حملات هوایی کوبنده به مخفیگاه آنها در شمال تکریت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عراق، یگان مبارزه با تروریسم اعلام کرد در حملات هوایی کوبنده ارتش عراق به مواضع تروریستهای تکفیری و بعثی های صدامی در شهر الدور در شمال تکریت، 47 نفر از سرکردگان حزب منحله بعث از جمله فرزند عزت الدوری مرد شماره دو رژیم بعثی سابق و سرکردگان داعش کشته و زخمی شدند.

  

ادامه مطلب ...

افزایش تعداد داوطلبان مبارزه با داعش به یک میلیون و 200 هزار نفر/پاکسازی کامل سه منطقه صلاح الدین



تعداد داوطلبان پیوستن به ارتش برای جنگ با تروریستهای تکفیری در پاسخ به فراخوان مرجعیت عالی دینی عراق و درخواست نوری المالکی به یک میلیون و 200 هزار نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های عراق، مراکز ثبت نام داوطلبان پیوستن به نیروهای مسلح به ویژه ارتش با استقبال گسترده قشرهای مختلف مردم عراق حتی افراد مسن روبرو شده تا جایی که رسانه های عراق تعداد داوطلبان را بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرده اند.

نوری المالکی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خواستار پیوستن شهروندان عراقی به نیروهای مسلح برای مبارزه با تروریستها شده بود و مرجعیت عالی دینی هم مبارزه با تروریستها را واجب شرعی و ملی اعلام کرده است.

 

ادامه مطلب ...