ر و ز نـــــا مــــه

ر و ز نـــــا مــــه

بهترین اخبار خبرگزاریها
ر و ز نـــــا مــــه

ر و ز نـــــا مــــه

بهترین اخبار خبرگزاریها

تعطیلات در ایران


مقایسه تعداد روزهای تعطیل در ایران با سایر نقاط دنیا
یکی از مشکلات ایرانیان داخل کشور ، مشکل روزهای تعطیل سال است. همانطور که می دانیم درکشورهای اروپایی میزان روزهای تعطیل رسمی در یک سال تقریبا در بدترین حالت ممکن(درکشور ایتالیا با ۱۶ روز تعطیل رسمی) بازهم نزدیک ۱۰ روز کمتر از این میزان در کشور ایران است.

از طرفی، روزهای شنبه و یکشنبه در کشورهای اروپایی تعطیل کامل است در حالیکه در ایران فقط روزهای جمعه تعطیل است و روزهای پنجشنبه تقریبا نیمه تعطیل اند. پس تا اینجا، کشور ما از لحاظ مقدار روزهای تعطیل آخرهفته در حدود ۲۴ روز کمتر از سایرکشورها تعطیلی دارد! حتی اگر روزهای تعطیل نوروزی،پایان سال و سایر تعطیلی های غیرمترقبه را به میزان روزهای تعطیل در ایران اضافه کنیم، می بینیم که اختلاف کلی بسیار ناچیز خواهد بود. پس مشکل در جای دیگری است.


مشکل تعطیلات در ایران، مشکل عدم توزیع مناسب و عادلانه روزهای تعطیل در بین اقشار مختلف جامعه است. مثلا، در کشورهای اروپایی تعطیلات علاوه بر سازماندهی مناسب دارای توزیع عادلانه ای هستند بطوری که تقریبا تمامی اقشار می توانند از تعطیلات سالیانه خود استفاده بهینه کنند.


این تعطیلات عادلانه عموما شامل تعطیلات سال نو، تعطیلات تابستانی،زمستانی،روزاستقلال و تعطیلات عمومی شنبه ها و یکشنبه ها می شود.

یک دانش آموز،یک معلم،یک پرستار،یک کارمند اداری، یک رئیس،یک مهندس،یک دکتر،یک لوله کش و... همگی از این تعطیلات بهره مند هستند. مضافا راندمان کاری در طی سال در بدبینانه ترین حالت ممکن نزدیک ۴ برابر این میزان در ایران است.

اما در ایران متاسفانه نظم خاصی وجود ندارد واز آنجا که برای عقب ماندگی هر کشوری بایستی در وهله اول بی نظمی و قانون گریزی در آن نهادینه شود، امروزه شاهد این وضعیت تعطیلات در ایران هستیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد